Vaše produkty si zaslúžia vlastný jedinečný čiarový kód

Vedeli ste, že odtlačok prsta a čiarový kód majú veľa spoločného? Pretože sú jedinečné. Na svete nenájdete dvoch ľudí s rovnakým odtlačkom prsta a to isté platí aj pre produkty a k nim priradené čiarové kódy.

Sledovanie predaných výrobkov, upozornenia na nedostatok tovaru na sklade alebo zhromažďovanie dôležitých údajov potrebných na ďalší rast – to všetko sú fakty, ktoré by sa dali použiť na opis účelu čiarových kódov. O ich výhodách a nenahraditeľnosti v podnikaní niet pochýb. Ak však patríte k tým, ktorí sa v celej problematike trochu strácajú, nemusíte zúfať. Poradiť vám môžu priamo odborníci, ktorí vám pomôžu vytvoriť čiarový kód na mieru.

V čom sa čiarový kód líši od QR kódu?

Hlavným rozdielom, ktorý si možno všimnúť na prvý pohľad, je vzhľad. Čiarový kód sa skladá zo „zebry“ čiar rôznej šírky, zatiaľ čo QR kód by sa dal prirovnať k „šachovnici“. S tým súvisí aj spomínaný rozdiel v spôsobe čítania, keď čiarový kód vyžaduje čítačku, zatiaľ čo kód QR mobilný telefón. Hoci by sa mohlo zdať, že použitie QR kódu je vždy výhodnejšie, nie je to celkom pravda, pretože oba kódy sa používajú aj inde. Pri manipulácii s výrobkami alebo skladovaní zásob je čiarový kód praktickejší, zatiaľ čo QR kódy sa skôr vyskytujú na jedálnych lístkoch v reštauráciách, vizitkách alebo pri platbách. Nemožno povedať, že staré čiarové kódy už nie sú potrebné, pretože sa široko používajú v iných odvetviach.

Vedeli ste, že existujú QR kódy, ktorých obsah sa dá po vytlačení a distribúcii zmeniť? Ide o takzvané dynamické QR kódy, ktoré odkazujú na webovú adresu, ktorej obsah možno meniť, upravovať a aktualizovať. Ak máte záujem o takýto kód, môžete sa obrátiť na spoločnosť, ktorá má generátor QR kódov a vytvorí pre vás QR kód na mieru.

Vytvorenie jedinečného čiarového kódu pre váš produkt

Jedinečnosť čiarového kódu EAN (European Article Number) alebo GTIN (Global Trade Item Number) je určená registráciou v medzinárodnom systéme. Žiadny iný výrobok nikdy nedostane také číslo, aké bolo vygenerované pre vás. Ak ešte nemáte jedinečné čiarové kódy pre svoje vlastné výrobky, môžete si ich nechať zaregistrovať a urobiť ďalší krok vpred vo svojom podnikaní.